۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

تفکیک جنسی دانشگاهها و یک خاطره

این روزها روی مقاله ای درباه دستکاری در نهاد دانشگاه کار ی کردم که امروز همراه شد با موضوعی درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاهها. خاطره ای از سالها قبل امروز برای من برجسته تر شده است و بهتر نشان می دهد که چگونه گروههای محافظه کار همواره در پی این برنامه بودند.
حدود ده سال پیش برای سازمان پژوهش های صدا و سیما که اسم اصلی اش الان یادم رفته کار پژوهشی می کرد. یک روز مدیر بخشی که درآن کار می کردم برای یک جلسه منو دعوت کرد. درباره یک پروپوزال بود. این مدیر دکتر باهنر فرزند شهید باهنر معروف بود. در خلال بحث ها ، صحبت به قبول دختران دردانشگاه رسید. ایشان معتقد بود که باید جلوی قبولی دختران دردانشگاه را گرفت و معنی ندارد که 60 درصد قبولی دانشگاهها به دختران اختصاص داده شود. من هم از در مخالفت درآمدم و گفتم اینکه دختران تلاش کنند که در دانشگاه قبول شوند یک حق انسانی در یک میدان رقابتی است به چه حقی باید مانع این موضوع شد. ایشان هم با تکیه به اسلام و نقش خانواده و غیرو استلال کرد و جلسه تمام شد ونتیجه اش برای من اینکه دیگر به من کار ندادند و عملا بیکار شدم. 
الان که فکر می کنم می بینم گروههای محافظه کار قدرتمندی از قبل داشتند کارمی کردند روی اینکه به اشکال مختلف جلوی پذیرش دختران را بگیرند که الان این برنامه در حال رقم خوردنه. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر