۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

علوم انسانی اسلامی دقیقا معلوم شد چیست

محمد رضا نقدی رئیس بسیج که متخصص کار با باتوم و پوتین و سرنیزه است  و در کار توسعه و تثبیت نظریه " کیک و ساندیس " نقش رهبری را بر عهده دارد( که البته به حق این نظریه خوب کار می کند و از عهده همه آزمون های سخت تاکنون سربلند بیرون آمده )  تصمیم گرفته درباره علم و علوم  انسانی هم اظهار نظر تخصصی کند همچنان که درباره سرکوب و شکنجه موفق بوده چرا در این زمینه موفق نشود؟ من که فکر می کنم موفق می شود. وقتی جامعه علمی دانشگاهی و غیر دانشگاهی هیچ حساسیتی ندارند و اصلا برایشان مهم نیست کی درباره چی حرف بزند و خصوصا اگر موضوع علوم انسانی باشد ، اونوقت من فکر می کنه محمد رضا نقدی موفق می شود.
فرموده اند که : " نقشه فتنه، محصول علوم انسانی غربی بوده ".
بعد گفته اند: "جامعه‌ای که مغز آن و ارزش ها و باید و نبایدهای آن با هم تناسب ندارد متزلزل می شود و اسلام در سبک زندگی هیچ چیزی کم ندارد. دانشگاه باید برای پاک کردن ننگ علوم انسانی غربی از دامن خود و انتخاب علوم انسانی اسلامی حرکت کند. امروز به تجربه ثابت شده است که علوم انسانی غربی بی پایه است و در بازه زمانی کم، تغییر می کند در حالیکه علم ماندگار باید منطبق با وحی باشد."
توجه کنید که طرف فیلسوف علمی است که تاکنون جهان به خود ندیده چرا که دنبال علمی است که تغییر نکند . علمی که تغییر نکند. یعنی مثلا در عصر چراغ پیسوز می موندیم چون نباید علم تغییر کند.
تعجب نکنید فرموده اند : " اخبار معظلات اجتماعی آمریکا سانسور شدید می‌شود تا آنجا که از دانش آموزان کشته شده در حادثه اخیر آمریکا هیچ عکسی منتشر نشده و این کشتارها حاصل علم روانشناسی غرب است."
بخش مهم سخن ایشان به این قرار است :"علوم سیاسی اسلامی همان است که امام راحل و امام حاضر تاکنون از آن استفاده کرده اند و حتی در فتنه عظیم و پیچیده 88 با وجود سران فتنه که در انقلاب سابقه دار بودند و حمایت گسترده استکبار و برخی که سکوت کردند، رهبری توانست با بکارگیری سیاست اسلامی مردم را از فتنه به سلامت عبور دهد."
به نظرم حالا بهتر می شود ابهام موجود در علوم انسانی اسلامی را حل کرد. من که خودم همواره ابهام داشتم که منظور دقیقا چیست و همش به مبانی فلسفی اسلامی و غربی فکر می کردم تا ریشه مخالفت اینها را با علوم انسانی غربی پیدا کنم اما الان کاملا روشن شدم که منظور از این همه تاکید حکومت بر علوم انسانی اسلامی چیست. این علوم ، علومی است که با آن فتنه خاموش می کنند. فتنه را هم در سال 88 با همین علوم انسانی ( چماق و قتل وسرکوب و زندان و حصر) خاموش کردند. بنابراین از این بعد علوم انسانی اسلامی می شوند یعنی تبدیل به چماق اسلام می شوند تا رسالت اسلامی خود را انجام دهند. 

۲ نظر: