۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

همو سکسوئل

یک شنبه آینده 13 ژانویه یکی از بزرگترین مانیفست ها مخالفان ازدواج همجنس گرایان در پاریس برگزار می شود. بسیاری از مسیحیان معتقد از سراسر فرانسه برای شرکت رد این مانیفست آماده می شوند. در همین روز طرفداران ازدواج همجنسگرایان نیز راهپیمایی خواهند کرد. یکی از مخالفان ازاواج همجنسگرایان که خود به دلیل مشکلی با اظهار تاسف می گفت که نمی تواند در این مانیفست شرکت کند می گفت که دست به دعا برداشته که خشونتی میان مخالفان و موافقان اتفاق نیافتد چرا که مسیح همواره ما را به عدم خشونت دعوت کرده است.
مسئله " نرمال" یا " طبیعی" بودن ازدواج میان زن و مرد محور اصلی مخالفان ازدواج همجنسگرایان است. از نظر آنان ازدواج میان دو همجنسن نرمال و طبیعی نیست. از نظر آنان جامعه روابط جنسی میان دو همجنس را تحمل می کند و هیچ مجازاتی نباید وجود داشته باشد اما تبدیل این رابطه به رابطه ازدواج از نظر آنان به نوعی تقدس ازدواج را زیر سوال می برد خصوصا که مسئله بچه ها در این رابطه مسئله ای بسیار بغرنج  است.
دوست کاتولیک من می گفت که مسیج درباره این رابطه سخن نگفته است. اما شیوه مسیح گویای آن است نمی توان مخالفت جدی با این رابطه داشت یا حکمی صادر کرد.
اما مسئله اصلی در این میان مسئله کودکان و مشکلاتی است که می توان پیامد آن وجود داشته باشد. اگر کودکی در یک خانواده همو زندگی کند ( که البته همین الان نمونه هایی کم و بیش وجود دارد) مسئله از نظر قضاوت و بازتاب اجتماعی مسئله بغرنجی خواهد بود. اولین مسئله این است که چگونه نظام اجتماعی ( مدرسه ، خانواده ، همالان و ...) با این پدیده برخورد خواهند کرد؟ اگر نظام اجتماعی به شکل غالب این پدیده را غیر نرمال ارزیابی کند ، کودکان چنین خانواده هایی با برچسب هایی روبرو خواهند بود که می تواند آنان را به ایزوله شدن بکشاند و پیامد آن می تواند بسیاری از کجروری ها و ناسازگاری ها باشد.
بر همین اساس نظرسنجی ها در فرانسه نشان می دهد که جامعه فرانسه عموما با ازدواج همجنسگرایان موافق است اما با سرپرستی داشتن کودکان برای آنان هنوز مخالف است. مسئله ای که به زمان بیشتری برای تغییر نیاز خواهد داشت.

۱ نظر:

  1. این نسل از کودکان، منظورم دقیقا کودکانی است که اکنون در خامواده های همجنس گرا زندگی میکنند، مشکلاتی خواهند داشت و حتی شاید به عبارتی تا حدی قربانی شوند تا این جنگ و جدالها فرو بنشیند و رابطه همجنس گرایانه در حد رابطه غیرهمجنسگرایانه طبیعی شود. مساله فقط زمان است و گرنه دیگر هیچ قدرتی نمیتواند تاریخ را به عقب برگرداند

    پاسخحذف