۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

سرنوشت اصلاح طلبان تا دو روز دیگر

بالاخره همه به جایگاه آیت الله خامنه ای اعتراف کردند.اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب می دانند و به روشنی اعتراف می کنند که تنها در صورت موافقت ایشان امکان حضور و فعالیت در انتخابات وجود دارد. در این میان اظهارات هاشمی و خاتمی از همه آشکار تر است.
این بخشی از خصلت های اصلاح طلبی انتخاباتی است که چنان خود را بی چاره می بیند که تمامی رویکرد سیاسی خود را وابسته کرده به نظر آقای خامنه ای و هیچ راه دیگری را نه می تواند ببیند و نه جستجو می کند. جستجوی راه حل های دیگری برای تغییر سیاسی در ایران با مبنای این اصلاح طلبان تضاد اساسی دارد.
از این نظر اهمیت نظر آقای خامنه ای برای انتخابات محور ها ، اهمیت مرگ و زندگی است. در صورتی که حاکمیت به این نتیجه برسید که بودن اصلاح طلبان در رقابت به سود " حاسه سیاسی" است به نوعی زنده شدن دوباره این اصلاح طلبان در صحمه سیاسی است و در غیر این صورت حداقل برای مدتها این نوع اصلاح طلبی با افسردگی شدیدی روبرو خواهد شد.   به نظر می رسد  این رویکرد به سمتی خواهد رفت که رویکردهای رادیکال را از خود دور کنند و آماده شوند در کادری رفتاری کنند که امکان بازگشت های محدود فراهم شود. در صورت بازگشت حاکمیت به این اصلاح طلبان به طور کامل کنترل اعتراضات و امگان گسترش اعتراضات در آینده نزدیک بدست حاکمیت افتاده است.
تا امروز هنوز مشایی، خاتمی و هاشمی سرنوشت شرکت شان رد انتخابات کاملا مشخص نیست. اما تا دو روز دیگر کاملا مشخص می شود که اصلاح طلبان چه سرنوشتی خواهند داشت.
طنز تاریخ اینکه سرنوشت یک گروه سیاسی به دو روز آینده و نظر آقای خامنه ای وابسته شده است و بیچارگی مردمی را انعکاس می دهد که جز چنین رجلی ، چیزی دیگری را در پیش روی خود نمی بیند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر