۱۳۹۲ تیر ۲۶, چهارشنبه

آنها توبه نخواهند کرد

آقای روحانی فرموده اند:«آنها که آماده بازگشت هستند راه‌شان را تسهیل کنیم، چون توبه برای همه است.»
مدتی قبل که اسدالله عسگر اولادی سخنانی درباره میرحسین موسوی و کروبی و رهنور گفت و آنها را سران فتنه ندانست بلکه مفتون فتنه دانست برخی خوشحال شدند از این دیدگاه جدید اما کسی توجه نکرد که کاری که عسگر اولادی می کرد کوچک کردن نقش مخالفانی چون موسوی به افراد فریب خورده بود وقتی این فرایند به خوبی ادامه یابد و آنها نه رهبر یک جنبش و اعتراض جدید به سیستم که به افرادی فریب خورده و مفتون تبدیل شوند آنگاه باز کردن این گره و حل کردن ماجرا راحت تر پیش خواهد رفت. اکنون آقای روحانی همان مسیر را پیش می رود و با بی شرمی از توبه سخن می گوید. سخنی که بطور سیستماتیک توسط اصلاح طلبان زیر سیبیلی از آن چشم پوشیده می شود و یا کم اهمیت انگاشته می شود و یا حتی جمله هایی مصلحتی برای عدم تحریک طرف مقابل. 
این اشتباهی بود که درباره سخنان آقای خاتمی در 8 سال اصلاحات و بعد از آن انجام شد و ما بسیاری از نظرات واقعی خاتمی را نمی شنیدیم که همانها اصلاحات را به بن بست و شکست کشید. 
اما به آقای روحانی باید گفت آنها که صادقانه معامله نکردند و بر سرتعهد خود مقاوم باقی ماندند و مقاومت در برابر این استبداد فریب کار و باهوش را به معامله نبردند هرگز توبه نخواهند کرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر