۱۳۹۲ تیر ۱۴, جمعه

توجیه های متفاوت محمد خاتمی از رای دادنش در انتخابات مجلس نهم


ماجرای رای دادن محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم در خاطر همه است اما دلایل آقای خاتمی برای رای دادنش در هر دوره ای تغییر کرده است بطوری که حسی که به مخاطب  از توجیه های جدید آقای خاتمی دست می دهد، نوعی عدم صداقت، پنهان کاری و حتی دروغ گویی است. ایشان درروزی که در دماوند رای داد و همه اصلاح طلبان خوش خیال را مبهوت کرد این توجیه را از طریق آقای نورانی نژاد در فیس بوک منتشرکرد که " خاتمی تصریح کرده است: «اخبار نگران‌کننده‌ای طی دو روز منتهی به انتخابات، درباره برنامه و نقشه‌های تندروهای جریان حاکم در زمان پس از انتخابات دریافت کرده بود که حرکتی غافلگیرکننده را برای بر هم زدن آن ایجاب می‌کرد.» 
خوب تا اینجا معلوم می شد که خاتمی از برنامه ای نگران شده که بقول ایشان تندروها طراحی کرده بودند که احتمالا این بوده که خاتمی در انتخابات شرکت نکند که یا برای ایشان هم نیمه حبس خانگی ایجاد کنند و یا اطرافیانش را دستگیر کنندو یا چیزی شبیه این.
مدتی می گذرد و اطلاعیه دفتر آقای خاتمی منتشر می شود که توجیه کاملا متفاوتی دارد.خاتمی در بیانیه خود می نویسد که : " اقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آن چه به آن باور دارم و پایبندم ریشه می‌گیرد. من از موضع اصلاحات و در جهت نگاهداشت روزنه‌های اصلاح طلبی که آن را مهمترین و بلکه تنها راه سربلندی کشور و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب و تأمین حقوق مردم و مصالح ملت می‌دانم و نیز برای دفع مخاطرات و تهدیدهای درونی و بیرونی اقدام کرده‌ام." 
در این توجیه جدید اساسا اخبار نگران کننده ای در کار نیست و غافلگیر کردن کسی هم در میان نیست بلکه منش ایشان همین بوده وهست و اگر کسی توهمی کرده مشکل خود اوست.
باز مدتی می گذرد و همین روزها از راه می رسد که ایشان توجیه دیگری را برای رای دادن در انتخابات مجلس ارائه می دهد و می گوید :
" شما می‌دیدید در انتخابات مجلس نهم در اسفند ۹۰ که ما انتخابات را تحریم نکرده بودیم بلکه شروطی برای آن گذاشته بودیم، در عین حال گفته بودیم هر کسی آزاد است برود در انتخابات شرکت کند ولی فضای تحریم حاکم شد و بویژه از خارج بسیار آن را تبلیغ کردند. ما خودمان می‌گفتیم تحریم نکردیم و آنها می‌گفتند فلانی هم تحریم کرده است؛ پس برای شکستن این فضا در انتخابات شرکت کردم و موجی هم ایجاد شد." 
پس حالا معلوم می شود که آقای خاتمی برای شکستن فضای تحریم در انتخابات مجلس شرکت کرده است نه غافلگیر کردن تندروهای حکومتی و چیزهایی شبیه این. 
لطفا کسی به ما بگوید این گندابی که درست شده نامش دقیقا چیست ؟ و از این دست کثافت کاری های قرار است چه اصلاحاتی بیرون بیاید ؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر