۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه


یک شنبه 7 تیر 88
مرور کودتا بدون روتوش ، نوشته های بعد از انتخابات سال 88 است که با نابودی وبلاگم در پرشین بلاگ بار دیگر اینجا منتشر می شود. خوشبینی زیاد این نوشته ها از شناخت اندک من از جامعه ایران حکایت می کند
خانواده بهشتی مراسمی را در مسجد قبا نزدیک حسینیه ارشاد برگزار کردند برای شهدای 7 تیر و مردم هم از این فرصت استفاده کردند و تجمع خود را اطراف این مسجد برپا کردند. من دیروز نتوانستم به این مراسم بروم.
امروز اتفاقات جالبی افتاده است. ابتدا صبح شورای نگهبان اعلام کرد که نمایندگان آقای موسوی پیشنهاد های خوبی برای بازشماری داده اند که تعرفه ها را با مشخصات رای دهندگان طبق آمار ثبت احوال تطبیق دهند. بعد از چند ساعت در اخبار ساعت 14 امروز دوشنبه سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این موضوع به نتیجه نرسید. معلوم نیست چرا به نتیجه نرسید؟ و بعد دوربین تلویزیون صندوق های رای را نشان می داد که یعنی داریم 10% را بازشماری می کنیم. کسی هم نمی پرسد آخه چرا این کار را می کنید؟ مگه بیکارید؟ نه آقای موسوی و نه کروبی و حتی نه رضایی با این شیوه موافقت نکرده اند . معنی و مفهوم آن اینست که نماینده ای را هم برای بازشماری نفرستاده اند، حالا شما قضاوت کنید چرا دوربین تلویزیون بازشماری بعضی از صندوق ها را نمایش می دهد؟
خود کسانی که مورد اتهام اند شروع کرده اند به بازشماری صندوق ها !!!
کروبی هم گفته است که شورای نگهبان مسئولیت تایید انتخابات را بر عهده رهبر بگذارد و این را با زمان امام مقایسه کرده است که به نظرم مقایسه بسیار اشتباهی بود. در آن زمان شورای نگهبان مخالف نظر امام بود و امام با فرستادن کسانی برای بررسی انتخابات و به نتیجه رسیدن که شورای نگهبان درست نمی گوید دستور تایید را داد اما وضعیت کنونی به هیچ وجه مشابه آن رویداد نیست.
اخبار ساعت 14 امروز هم بعد از سخنان سخنگوی شورای نگهبان، قطعات گزینش شده ای از سخنان امام را گذاشت که مضمونش این بود که شما نمی توانید شورای نگهبان را قبول نداشته باشید ، مردم به این شورا رای داده اند. اما معلوم نشد مردم کی به شورای نگهبان رای داده اند؟ بعد هم سخنان دیگری از امام هست که شورای نگهبان کاری نکند که روزی جوان ها بر علیه اعضای آن شعار دهند.
قسمت بعد شوی تلویزیون گفتگو با مردم بود در ضرورت رعایت قانون. بدون استثنا همه مردم اقرار می کردند که همه باید به قانون احترام بگذارند. خبرنگار محترم از خودش نپرسیده خوب مگر کسی هم پیدا می شود که بگوید رعایت قانون خوب نیست؟
تحلیل برنامه ها و خبرهای تلویزیون پر از مطلب است برای نوشتن البته اعصاب فولادی می خواد برای تحمل این همه دروغ و پوشاندن واقعیت.
امروز بنا بر خبرها قرار است زنجیره انسانی از تجریش تا راه آهن شکل بگیرد احتمالا زنجیره انسانی نیروهای ویژه هم برای همراهی با مردم و در کنار مردم و خیلی نزدیک تر به مردم هم شکل می گیرد. البته من که نمی رم فقط برای خرید می رم ونک، اگه نشد خرید کرد ناگزیر می رم ولیعصر شاید هم تا راه آهن. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر