۱۳۹۱ مهر ۱۶, یکشنبه

کامنت هایی که تا امروز ذیل گفتگو با آقای اشکوری درباره وضعیت اقوام ایرانی در سایت ملی مذهبی منتشر شده :


  1. محامی
    آقای اشکوری
    برای شما متاسفم که چنان بر سر موضع بیانیه که خود شما قید فرمودید از شما نبوده پافشاری میکنید ودر ادمه بحث شما با آقای شفیعی ناگزیر شدید شمه ای از خصلتهای ارتجاعی خود را بیان کنید:
    ۱- این که رفتارهای ضد انسانی حکومت های مرکزی موجب واگرایی ها در اقوام و اقلیت های دینی شده و می شود حرفی نیست اما این بدان معنا نیست که هر مخالفی هر چه بگوید لزوم حق است و هر کاری که کرده و می کند قابل دفاع است. بنگرید به برخی احزاب کردی و ترکی و عربی در هفتاد سال اخیر و از جمله در سپیده دم انقلاب.
    آیا شما کشتار ترکمن صحرا را تایید میکنید ؟!ایا کشتار مردم عرب فقیر خرمشهر را توسط مدنی جلاد تایید میکنید؟!آیا شما بر خلاف تاییدیه طالقانی کبیر در کردستان “مردم کرد را تجزیه طلب می شمارید؟!
    ۲- من شخصا چندان نگران تجزیه نیستم چرا که بر این باورم که در صورت لزوم و زمانی که به جد پای استقلال و تمامیت ارضی کشور در میان باشد جلوتر از همه مردمان همان نواحی از میهن دفاع خواهند کرد. چنان که عرب زبانان جنوب پرشورتر از همه از سرزمین خود در برابر ارتش عربی عراق دفاع کردند. شواهد نشان می دهد که صادرکنندگان بیانیه های کردی و همگنانشان اکثریت مردم کرد را نمایندگی نمی کنند پس چه جای نگرانی حتی اگر دنبال تجزیه هم باشند.
    آیا شما آزکجا علم دارید که حکم میکنید احزاب کرد در منطقه به نمایندگی اکراد نیستند؟!
    آیا در همین متن بالا قید میکنی (عرب زبانان)به عبارتی هنوز برای شما جای اشکال دارد که بگویید عرب ایرانی ؟!
    ترا به خدا کمی فکر کنید با این تحلیلها است که ایرانیها نمی توانند متحد شوند!چه قبول کنید وچه قبول نکنید ایران کشور موزاییکی است وازقبایل وشعوب مختلف ایجاد شده است اما شما هم در همان مسیر تحقیر و توهین عمل کرده اید. این پدیده یکی از مهمترین شاخص هامی باشد.
  2. جمشید
    روشن نیست کسی که به باور خود به “دمکراسی شورائی” تاکید می ورزد، چگونه اصل اساسی حق تعیین سزنوشت را مشروط به التزامی و در حقیقت ساقط می کند.مگر آنکه زنخدان آن “دمکراسی شورائی”، ” و امرهم شوری بینهم” باشد.آقای اشکوری، به تلاش مردمان چند ملیتی ایران برای دست یابی به حقوق معوقه خود احترام بگذارید و از سفسطه بپرهیزید.
  3. مهری ازخوی
    آقای اشکوری خلاصتا به شماها بگوئیم این تو بمیری آن تو بمیری نیست.به عنوان یک ترک وآذری باید جشن استقلال را در تبریز بگیریم واگر شما اهل منطق هستید می توانی در این جشن شرکت و به ملت ترک تبریک بگوئید.واین حق هر ملتی است وبرای چنین کاری نیازی به موافقت شماها نداریم.
  4. مەزدا ئەهورا
    اشکوری جون مگر سرزمین ایران ملک پدری شماست کە نمی خواهید تجزیە بشە؛ باید تجزیە بشە، حتی اکثریت ملت کرد مواضع دو حزب مذکور را سازشکارانە می دانند و سراحتا از تجزیە ایران و ایجاد دولت کردستان سخن می گویند. ایران بقایای یک امپراتوری کهن است باید تجزیە شود، چرا کە همە امپراتوریها بە مجموعەای دولت- ملت تجزیە گشتند.
    گریە نکن اشکوری!
    این جبر تاریخ است، دیر یا زود تحقق می یابد
  5. کوهزاد
    مهری جان
    منتظر این روز هستم. (:
    مثل پدربزگتان پیشه ورزی مردم تبریز شما رو قتل عام می کنن ((:
  6. هادی صوفی زادە
    آقای اشکوری از دفاع ملت عرب عربستان ” خوزستان” در مقابل عراقیها در جریان جنگ هشت سالە سخن بە میان آوردەاست. من با ایشان موافقم اما اگر بنا بر سخنان آقای اشکوری باشد، می بایست ملت ازبک هم هیچگاە ادعای استقلال نمی نمودند، چون بعداز روسها ازبکها دومین ملت بودند کە در جریان جنگ جهانی دوم بیشترین قربانی را دادند و ٢ میلیون جوان ازبک در جریان جنگ کشتە شدند. اما منزجرترین ملت در اتحاد شوروی سابق ازبکها بودند کە با استقلال خود زبان روسی را از سیستم آموزشی خود حذف نمودند. حال عربها در ایران هم کاملا مشابە ازبکهاست. علت چیست کە امروز منزجرترین ملت در ایران علیە ملت فارس، عربها هستند؟. آیا تاسیس کانون مبارزە با عرب ستیزی در ایران فعالیتهایش متوجە حاکمیت است یا مردمانی و بە اصطلاح روشنفکران پارسی گوی کە بذر دشمنی خونی و تاریخی را با عربها چیدەاند؟ آیا آقای اشکوری متوجە این قضیە هست کە اخیرا در یک نظر سنجی در تبریز بیش از ۵٠% آذریها خواستار استقلال هستند؟
  7. soran
    خاک بر سر ملتی کە روشنفکرش تو و امثال تو باشد! وقتی کە ملت هشیار و آگاە و دوراندیش کرد می گفت این چە جور انتخاباتی است کە جمهوری اسلامی آری یا نە؟ این مستقیما توهین بە شعور مردم است ،شماها تحت فرمان امامها و خداهایتان بە زن و کودکان کرد وحشیانە یورش بردید.قلع و قمع کردید،کشتید،خون ریختید و نابود کردید. اما این را بدانید برای ابد وحشیگریهایتان در تاریخ ثبت شدەاست. اینکە خطاب بە تو امثال تو دارم اینها را مینویسم چون شماها همیشە تئوری بافهای حکومت بودەاید و با{…} اینچنینی و آخوندپسند بە تمام آن وحشیگریها و نسل کشیها مشروعیت بخشیدەاید. روشنفکرترین و باسوادترین شماها تمام جنایات بر علیە ملیتهای ایرانی را مشروع و روا میداند. پس در داخل شماها آدم بە معنای واقعی کلمە یافت نمیشود. بە همین دلیل ملیتهای ایرانی حاضر بە ادامە حیات با شماها نیستند. {…}! درصحرای لوت برای خودتان تاریخ جعل کنید و تمدن بنا کنید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر