۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

اصلاح طلبان و براندازی

محمد رضا خاتمی در مصاحبه امروزش با روزنامه اعتماد گفته که:اصلاح طلبان هیچگاه اقدامی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نخواهند کرد و اگر «نظام اصلاح نشد وارد فاز دیگری نخواهند شد». وی همچنین گفت که اصلاح طلبان تنها در چارچوب قانون اساسی فعالیت خواهند کرد.
وی می گوید :«من این نکته را می‌خواهم صریحا اینجا اعلام کنم و این دندان طمع را از همه بکشم. من اعلام می‌کنم که در هیچ زمانی اصلاح‌طلبان برای براندازی این نظام هیچ‌گونه اقدامی نخواهند کرد و مخالف جدی آن هستند. اصلاح‌طلبان تمام تلاش‌شان را می‌کنند که این نظام را اصلاح کنند، اما اگر نظام اصلاح‌پذیر نبود و اصلاح نشد وارد فاز دیگری نخواهند شد. ممکن است گوشه‌گیری و سکوت پیشه کنند یا به دنبال کار و زندگی خود بروند. اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی که ارتباط با حاکمیت پیدا می‌کند، هیچ‌وقت، تاکید می‌کنم هیچ‌وقت وارد فاز براندازانه نخواهند شد. ما پرچم براندازی را برای همیشه در جبهه اصلاح‌طلبان پایین کشیده‌ایم.» 

همیشه واضح بوده این فکر اصلاح طلبان اما گاهی ما چنان دچار توهم می شویم که وقتی این مصاحبه رو می بینیم فکر می کنیم عجیب است. شاید بخاطر این باشد که کلا مفاهیمی که اصلاح طلبان به کار می برند از نظر ظاهری مثل مفاهیم است که براندازی خواهان استفاده می کنند. اما واقعیت همین است که محمد رضا خاتمی گفته و به خوبی می شه دید که یکی از علل فروکش کردن حرکت ها در ایران این استراتژی اصلاح طلبان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر