۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

حمله های جدید احمدی نژاد به سپاه

در افتادن رسمی احمدی نژاد با سپاه و سیاست های هسته ای و در عین حال با مجلس به نظر نشانه آغاز دوباره دور جدیدی از التهابات بازار سیاسی است.  چند روز پیش شاهد اتفاقات جدیدی بودیم. احمدی نژاد چند حرکت را با هم انجام داد:
- اول اینکه بودجه را خودش به مجلس نبرد والبته در برابر هم لاریجانی به مجلس نرفت تا مجددا تحقیر نشود.
- احمدی نژآد حمله ای دوباره به سپاه کرد و به همه ما خبر داد که این ارگان در انتخابات نظام پزشکی دخالت کرده است. و سپاه نیز سریعا واکنش نشان داد و گفت که دخالتش قانونی بوده است
- دیگر اینکه احمدی نژاد درباره مذاکرات هسته ای آلماتی گفته که جوابش : خنده و لبخند و سکوت است. که نشان می دهد از روند این مذاکرات راضی نیست و اینکه احتمالا نقشی در مذاکرات ندارد ناراضی است.
یک روز و این همه خبر نشاندهنده آنست که وضعیت سیاسی همچنان ملتهب است و تلاش های صوری برای نمایش آرامش نتیجه ملموسی به بار نیاورده است.
هم از نظر سیاسی و هم اجتماعی و رفتار شناسی سیاسی تا انتخابات آینده می توانیم شاهد روندهای نادری باشیم از اختلافات میان سران حکومت و روش های آنها برای ضربه زدن به اعتبار یکدیگر. این روندها مطئمنا می تواند تجربه سیاسی ما را درباره مکانیسم های سیستمی به نام جمهوری اسلامی افزایش دهد و ابعادی از این سیستم رو روشن کند که شاید تاکنون کمتر شناخته شده بود.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر