۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

حسن روحانی: این انتخابات تمام شبهات درباره انتخابات را پاسخ داد

کم کم تعجب بسیاری از نامیدن انتخابات ریاست جمهوری بعنوان انتخابات دقیقا برنامه ریزی شده کاسته خواهد شد. حسن روحانی امروز فرموده است:

"این انتخابات تمام شبهات، سؤالات و بگومگوها را نه درباره انتخابات بلکه در خصوص مشروعیت نظام پاسخ داد و در واقع آب زلالی بود که آئینه جمهوری اسلامی را که گردو غباری بر آن فرو نشسته بود، شفاف و پاکیزه کرد."

"اصل گشت ارشاد بد هم نیست ولی در اعتدال! نه تفریط، نه افراط."

"امام این درس را به ما آموخت که انتخاب نظام، انتخاب مسئولان و مسیر اداره کشور از آن مردم است، البته در چارچوب مقررات اسلامی که مردم همواره به این مقررات پایبند هستند."

"آنهایی که در انتخابات شرکت نکردند می گویند اگر می دانستیم این انتخابات این قدر قشنگ هست. ما هم می آمدیم . آن چند درصدی که نیامدند حالا پشیمان هستند."
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/06/130629_l51_rouhani_speech.shtml

همه شبهات را از بین برد، هم بگو و مگو ها و پرسش ها را واز همه مهمتری مشروعیت نظام را باز گرداند. این طراحی دقیقا بهمین دلایل انجام شده بود. چیزی که حسن روحانی آن را پنهان نکرده و نخواهد کرد. تلاشی که شد تا مشروعیت این نظام از او گرفته شود اینبار دو دستی به او بازگردانده شد. این انتخابات " پاسخی" بود به کسانی که از نامشروع بودن حکومت سخن می گفتند. اکنون آنها نیز چنان مشروعیتی برای این حکومت قائل اند که به شکل جالبی در سایت های خود از حسن روحانی با عنوان " رئیس جمهوری منتخب" نام می برند. آن شادی چند روزه زیاد نخواهد پایید.
نکته جالب اینکه کسانی که رای نداده اند را آن "چند درصد" نامیده تا هم از اهمیت شان بکاهد و هم به نوعی تحقیرشان کند که بیچاره ها حالا "پشیمان" هستند. به خوبی می شود نشخند پشت این سخنان را مشاهده کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر