۱۳۹۲ خرداد ۱۸, شنبه

عوام فریبی روحانی و آزادی زندانیان سیاسی

عوام فریبی به هر دلیلی که صورت گیرد همچون مانع بزرگی در راه بازگشت مردم به بنیادهای فکر عقلانی و انتقادی ظاهر می شود. اما آنان که به هر دلیلی به عوام نیاز دارند در درجه اول رفع نیازشان از طریق عوام اهمیت بیشتری از حقیقت دارد. خصوصا وقتی موضوع عوام فریبی محبوبیت و قدرت باشد.
آقای روحانی در همایش دیروزشان در استادیوم شهید شیرودی گفته است که کاری می کند هیچ زندانی سیاسی در زندان نباشد. احتمالا کسانی که آنجا جمع شده اند هم کف و سوت زده اند و خوشحال شده اند. اما آیا کسی نمی پرسد که چگونه این معجزه را آقای روحانی می خواهد انجامد دهد ؟ حتی اگر انتخابات بدون تقلب و تخلف هم در جمهوری اسلامی و در چهارچوب قانون اساسی موجود رخ دهد اساسا اختیار رئیس جمهور چه مدخلیتی در آزادی زندانی های سیاسی دارد ؟
همه می دانند که دروغ گفتن نیاز کاندیدا ها برای بسیج توده هاست و هر چه گنده ترش را بگویی روح معجزه جوی مردم ما را بهتر راضی می کند. اما حداقل از دانشجویان و روشنفکران و اهل علم انتظار می رود به این رویه دامن نزنند.

۹ نظر:

  1. به آنهایی که میگند رای ندین، اگر قرار است تقلب بشه در تعداد کل رای دهند گان هم میشه. پس بهتره از این شانس هم که شده برای بهبود وضع مردم استفاده کرد. ولی به کی رای بدیم؟
    اصول گرایان ممکن است با افراط در ایده آ لیسم، تنگ نظری، امنیت نگری و نخبه هراسی کشور را به ورشکستگی و جنگ بکشانند.
    روحانی هم ممکن است با افراط در سازش، به زحمات ملت در دستیابی به صنعت هسته ای مضرباشد. مثلا علنا گفت ایران ده سال در این مورد پنهانکاری کرده! قوه قضاییه دست رییس جمهور نیست و مشکل است زندانی های سیاسی را بتواند آزاد کند.
    فقط میماند عارف، او در دوره خاتمی از عاملین بیشترین پیشرفتهای اقتصادی و صنعتی بود وتجربه زیاد در اداره کشور و برنامه های آماده و سنجیده و کارشناسی-علمی دارد. او مصمم به باز کردن محیط جامعه و استفاده از نخبگان است و گر چه ایده آل نیست ولی تنها شانسی است که تا حدی کشور را از بحران بیرون بیا ورد و فرصت تنفس به جامعه بدهد. تنها امید نجات کشور اینست که روحانی به نفع عارف کنار برود و مردم به عارف رای بدهند.

    پاسخحذف
  2. دقیقا موافقم. راستش همین الان هم به ادعای جمهوری اسلامی اصلا زندانی سیاسی نداریم. مگر احمدی نژاد در پاسخ به خبر نگاران نگفت که اصلا ما زندانی سیاسی نداریم. محارب با حکومت خدا محارب محسوب می شود و زندانی سیاسی را اصلا قبول ندارند.آقا این آخوند ها هر چیزی از توی آستین اشان در می آورند. مسئله اینه که از این حکومت مذهبی که همه ادبیات و روش زندگی را برای خود تعریف میکنه و هر کی خارج زد محارب قلمداد میکنه چه چیزی توقع داریم؟ این ها دختران نو جوان ما را در دهه شصت بعد از تجاوز اعدام می کردند که به بهشت نروند. نمی دونم از این حکومت چه چیزی توقع دارید؟! ستار بهشتی هم تصادفی سرش خورد به میله های زندان و اشتباها فوت کرد. نمی فهمم اینها چه مسخره بازی است.

    پاسخحذف
  3. روحانی شانس زیادی ندارد چون در مذاکرات هسته ای سابقه خوبی ندارد. عارف باید بماند و روحانی کنار برود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به سه دلیل کنار رفتن عارف به نفع روحانی به سود جنبش اصلاحات خواهد بود:
      1- اکثر هواداران عارف رو قشر فرهیخته جامعه تشکیل می ده و در صورت کنار رفتن عارف اکثریت آنها به گزینه بعدی یعنی روحانی روی خواهند آورد. در صورت کنار رفتن روحانی ممکن است رای ها به سمت کاندیدهای دیگر سوق پیدا کنه. که به ضرر هست.
      2- در صورت مهندسی انتخابات ممکن هست بحث تخریب اصلاح طلبی مثل 4 سال پیش مطرح باشه. عارف 100 درصد اصلاح طلب هست ولی روحانی پیشینه اصلاح طلبی نداره. به همین خاطر با کنار رفتن عارف این مسئله منتفی می شه.
      3- در اکثر نظر سنجی های غیر رسمی روحانی شانس اول هست و با کنار رفتن عارف چه بسا دور اول کار تموم بشه.

      حذف
  4. عوام به توده ی اکثریت مردم گفته می شه. خواسته ی توده ی مردم برآورده شدن نیازهای اولیه اش هست. در حالی که قشر فرهیخته به دنبال آزادی های مدنی است. به همین دلیل برچسب عوام فریبی در دادن چنین قول هایی به نظر من اشتباه است.

    پاسخحذف
  5. در هر صورت چه روحانی و چه عارف در دولتشون از همدیگه استفاده می کنند .

    پاسخحذف
  6. اتفاقا اصطلاح عوام فریبی درسته چون روی صحبت این آخوند هم عوام هست نه فرهیختگان به قول شما چون فکر نکنم هیچ عدم آگاه و بیداری این حرفهای مفت رو باور کنه مگر اینکه خودش رو معذرت می‌خوام به خریت بزنه

    پاسخحذف
  7. هشت سال دوران آزگار احمدی‌نژاد هر ضرری داشت این فایده را هم داشت که نشان داد رئیس جمهور در ایران هیچ کار است و همه دستورات از بالا میرسند. بالا کیست ما درست نمی‌‌دانیم. رهبر، فرزندانش، سپاه و… خامنه‌ای و باندش که کشور را به یغما بردند و ملت را به اسیری کشیدند. شرکت در انتخابات به فرموده خود آقا (رئیس جانیان) رای به مشروعیت نظام است. به جای مشروعیت دادن به رژیم فاسد بهتر است در روز انتخابات به در خانه موسوی برویم و سراغ رای ۴ سال پیشمان را بگیریم. الان وقت تسویه حساب است

    پاسخحذف
  8. اصول گرایان ممکن است با افراط در ایده آ لیز م، تنگ نظری، امنیت نگری و نخبه هراسی ... کشور را به ورشکستگی و جنگ بکشانند.

    قالیباف نتوانست یک مشکل ترافیک تهران را حل کند. چطور میخواهد مشکلات بغرنج کشور را حل کند؟ او گفته که دروقتش چماق بدست سوار بر موتور هزار در کف خیابان هم بوده و درزمان حمله به دانشگاه رییس انتظامی بود. ا و کاندیدای مطلوب نظامیان است. حرفهایاش در مناظره هم بیشتر شعاربود و سر و ته و انسجام و برنامه مشخص نداشت.

    جلیلی دنبال کننده سیاست های افراط درا یده آ لیزم ....مانند احمدی نژاد خواهد بود. اووهمتایانش با تکیه به اصول گرایی وا یده آ لیزم مطلق و مفرط و فراموش کردن عمل گرایی در دیپلماسی چند ین مذاکرات هسته ای را به بمب بست و صدورچند قطعنامه و تحریم کشا ندند.
    طوری که حتی ولایتی هم به او گفت مذاکرات دیپلوماتیک کلاس فلسفه که نیست، بده بستا ن است. شما یک چیز میگیری یک چیز میدهی. حضور در مجامع بین ا لمللی این نیست که آدم برود و برای نمایند گان کشورهای دیگر خطابه بخوا ند!

    پاسخحذف