۱۳۹۲ خرداد ۱۱, شنبه

چرا سعید جلیلی کاندیدای رهبر است ؟

بعضی از تحلیل گران و روشنفکران این روزها اینگونه تحلیل می کنند که آقای خامنه ای فعلا نظری به کاندیدای خاصی در میان  ولایتی ، رضایی، حداد ، جلیلی و قالیباف  ندارد. سوال مهمی که پیش می آید این است که اگر ایشان نظری به کسی ندارد اصولا چرا کسی مانند جلیلی که هیچ گونه پشتوانه ای در میان گروههای سیاسی ندارد به یکباره از این وسط سبز می شود؟ و حتی تا جایی این حضور مهم جلوه می کند که گروه پایداری که وحشی ترین گروه فعلی در جمهوری اسلامی است به رهبری مصباح یزدی همه حرف های قبلی اشان را کنار می کذارند و کاندیدایشان به نفع جلیلی کناره می گیرد؟
جلیلی نمی تواند حضور یابد مگر اینکه برنامه ای در میانه باشد. نگاهی به اولین مناظره بین 8 کاندید نکته جالبی را نشان می دهد . جلیلی تقریبا خطاب به هیچ کدام از 8 کاندید صحبت نمی کرد بلکه تنها حرف های خودش را می گفت و به نوعی بی اعتنایی برنامه ریزی شده ای به کاندیداهای دیگر داشت و کاندیداهای دیگر هم حمله خاصی به ایشان نمی کردند که اصولا با چه پشتوانه برنامه ای و مدیریتی وارد این حوزه شده است. این مسئله به نظر من بی نهایت مهم است که شیوه جلیلی شیوه ای است که اصولا بقیه را اوت شده تلقی می کند از همین الان .
مسئله دیگر اینکه جلیلی مذاکره کننده اتمی است و مواضع سرسخت تانه و البته بی منطقی را در مذاکرات دنبال کرده و حال اگر مشخص شود که مردم ایران در انتخابات به ایشان رای داده اند این رای پیام خاصی را به جهان می فرستد که این لجبازی در مذاکرات خواسته اکثریت مردم ایران است.
علاقمندم که تحلیلم اشتباه باشد وگرنه از هم اکنون رئیس جمهور جمهوری اسلامی  جناب جلیلی در حال دوختن جامعه ریاست جمهوری و تعیین تیم آینده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر