۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

شرایط پیش از اولین 22 بهمن بعد از کودتای انتخاباتی سال 88


مرور کودتا بدون روتوش ، نوشته های بعد از انتخابات سال 88 است که با نابودی وبلاگم در پرشین بلاگ بار دیگر اینجا منتشر می شود. 


بررسی شرایط تا اعتراض 22 بهمن
از امروز سعی من این است که وضعیت را تا 22 بهمن بررسی کنم. نظرات شما هم کمک می کنه به روشن تر شدن آنچه در روزهای آینده پیش رو خواهیم داشت .
مسئله  22 بهمن ، در شرایط 8 ماه بعد از کودتای 22 خرداد ، به دوئل بزرگ و تاریخی برای ایرانیان تبدیل شده است .
از شواهد و قرائن اینگونه برمی آید که حاکمیت در حال بسیج گسترده نیروهای خود برای 22 بهمن است . سخنان آقای خامنه ای و ا.ن نشان دهنده آن است که به سران حاکمیت اطمینان داده شده  که  با بسیج گسترده نیروها، 22 بهمن از حضور معترضان جلوگیری خواهد شد.
با برنامه هایی که حاکمیت در حال تدارک آنهاست،به نظر میرسد روز 22 بهمن در تهران  روز کاملا متفاوتی خواهد بود. احتمال جدی وجود دارد که امکان حضور گسترده معترضان  در این روز وجود نداشته باشد.
از سوی دیگر برخی معتقدند به دلیل حضور خبرنگاران خارجی در این روز ، و اینکه حاکمیت نمی تواند برای این خبرنگاران در روز 22 بهمن محدودیت ایجاد کند ، احتمالا برخوردی با معترضان  رخ ندهد.
گرچه هنوز به طور حتم نمی توان گفت کدام نظر درست تر ست اما نظر و گرایش من بیشتر با دیدگاهی است که معتقد است 22 بهمن سرکوب گسترده تری برای معترضان تدارک دیده شده است.
تجربه اعتراضات قبلی خصوصا روز عاشورا نشان می دهد که در صورتی که حاکمیت به جای نیروهای انتظامی از نیروهای لباس شخصی بسیجی استفاده کند و این افراد را درگروههای 50 تا 100 نفر سازماندهی کند – کاری که در ظهر عاشورا انجام داد- امکان شکل گیری جمیعیت انبوه کم خواهد شد.
خبرها از داخل حاکمیت این دیدگاه  را تایید می کند . دستور به استان ها برای اعزام نیروهای وفادار و معتقد بسیجی به تهران برای 22 بهمن، از برنامه گسترده حاکمیت برای قدرت نمایی بزرگ حکایت دارد.
این نیروها ابتدائا در ظاهر معمولی برای تظاهرات در مسیر اصلی حاضر خواهند شد و در صورت تجمع  معترضان سبز، به نیروهای کمکی سرکوب تبدیل میشوند . مسئله ای که می تواند بسیار خطرناک باشد.
فکر اولیه ای که می تواند - به دور از این فضایی که از صبح 22 بهمن در مسیر امام حسین تا آزادی برپا خواهد بود- به معترضان سبز کمک کند تا  با چنین  تاکتیکی غلبه کنند ،  شکل گیری تجمع اولیه سبزها در چند مرکز خاص بدور از مسیر اصلی خیابان آزادی است. این مراکز به تجمع اولی معترضان سبز کمک می کند تا با تعداد قابل توجهی به سمت مسیر اصلی حرکت کنند.
این مراکز باید تا نزدیک به روز 22 بهمن مورد بررسی قرار گیرند و کلیدی ترین آنها انتخاب و خصاصا مورد اجماع همه سایت ها قرار گیرند . در یک بررسی اولیه ، مراکزی که می تواند مرکز گردآمدن سبزها برای حرکت به سمت خیابان آزادی باشد می تواند موارد زیر باشد:
-          میدان هفت حوض نارمک
-          میدان ونک ( به سمت پاین تا میدان ولیعصر و چهار راه ولیعصر)
-          سه راه جمهوری
-          تقاطع فاطمی و کارگر ( برای دانشجویان)
-          خیابان رودکی ( مرکز پر پتانسیل غرب تهرا)
-          ستارخان تقاطع شادمان
-          میدان توحید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر