۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

سیاست پوپولیستی عیدانه دولت

دولت از امشب 85 هزار تومان برای هر نفر واریز کرده و اسم آن را عیدانه گذاشته است. از طرف دیگر اعلام شده که افزایش یارانه نقدی برای سال بعد نیز قطعی شده است.
خبرهایی که از بخشی از طبقه پایین و بخشی از طبقه متوسط ایران می رسد این است که آنها از این دریافت ها خوشحال اند و علی رغم نابودی اقتصاد ایران و گرانی های وحشتناک این روزها ( دوستی به من گفت که سیگار بهمنی که می کشیدیم هر بسته اش 2300 تومان شده ) این گفته بسیار شنیده می شود که این آخوندها که در این همه سال چیزی از دستشان به مردم نرسید و الان هم احمدی نژاد می خواهد پول بیشتری به مردم بدهد اما این آخوندها نمی گذارند.
اینها نشان میدهد که سیاست پوپولیستی احمدی نژاد به خوبی کار کرده و نزدیک انتخابات می تواند آرای فراوانی را برای او و یارانش به بار آورد. مسئله مهم این است که مردم در حال تفکیک آخوندها با دولت به ریاست احمدی نژاد هستند. مسئله ای که زمینه اش میان توده مردم بسیار آماده است.
چشم دوختن به دست دولت و نفرت از همه کسانی که خواهان مانع شدن نابودی اقتصادی با برنامه های عامه پسند احمدی نژادند ، پتانسیلی است که هر رهبر پوپولیستی را تا مدتها بر تخت خواهند نشاند و ته ماندهای عقلانیت را در اداره امور نابود خواهد کرد.
متاسفانه در این وضعیت اپوزیسیون افسرده و بی برنامه نیز به خوبی این پالس را به جامعه مخابره کرده که فعلا به منفعت خودتان بپردازید فعلا خبری نیست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر