۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

الله اکبرهای شب 22 بهمن سال 88

مرور کودتا بدون روتوش ، نوشته های بعد از انتخابات سال 88 است که با نابودی وبلاگم در پرشین بلاگ بار دیگر اینجا منتشر می شود. 


الله اکبر های شب 22 بهمن
امشب شب 22 بهمن . ساعت9 شب برنامه الله اکبر حکومتی ها اجرا شد. به کمک بسیجیان تجمع کرده جلوی مسجد سر کوچه ما و بلندگوهای مسجد در کل توانستند صدای بلندی تولید کنند که به ساعت من 6 دقیقه الله اکبر گفتن شان طول کشید.
یک ساعت بعد، ساعت 10 شب. حالا برنامه سبزها آغاز شده است . هنوز الله اکبر ادامه داشت که از پشت بام پایین می آیم به ساعت نگاه می کنم تا مقایسه ای کرده باشم ؛ 20 دقیقه الله اکبر تا هنگامی که من به آپارتمان خودم رسیدم، بدون بلند گو، بدون بسیج رسمی حقوق بگیر .
تجربه هشت ماه پس از کودتا ، پس از توهین و تحقیر و جنایت مردمی با مردم شان؛ امشب از پشت بام شاهد بلند ترین صدای الله اکبر سبزها و البته مرگ بر دیکتاتورشان بودم. 8 ماه است که هر برنامه ای را عقب می اندازم تا رویدادی را از دست ندهم، هر مسافرتی ، هر کاری ، هر قراری و امشب دیدم که زنی تنها در پشت بامی از ته دل الله اکبرش را فریاد می کرد چرا که در خانه های اطرافش صدای زیادی بلند نبود اما در طرف دیگر ساختمان فریادها بسیار بلند بود. صدای این زن را قبلا نشنیده بودم . عضو جدید جنبش باید باشد.
 در این ابهامی که همگی از چگونگی رویدادهای فردا داریم شاید گستردگی الله اکبر ها امشب نشانه ای باشد از اینکه، فردا احتمالا یکی از گسترده ترین اعتراضات سبزها را شاهد خواهیم بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر